fredag 8 maj 2026

Norrköping

Juna-asema 

🗨
Vappuviikonloppu Norrköpingissä kavereiden kanssa 


Norrköping on kaunein ja hienoin kaupunki Ruotsissa , mun mielestä 😊


Junamatka Tukholmasta kestää 1,5 tuntia 




Hiljasta oli vielä lauantaiaamulla kl 10.00
Viikonloppu oli lämmin ja aurinkoinen 

Tätä taloa kutsutaan silitysraudaksi .
Sielä on työläisten museo jossa käytiin.

sisäänpääsy ilmainen 

Kaduila kukkakoristeita 


🍴
Meidän lounaspaikka . Norrköpingissä paljon halvenpaa kuin Tukholmassa . 



Täälä hotelliaulassa istuttiin illalla ja kudottiin 
.

Hotellihuone , mustat seinät 🫩🫩
Meitä oli 7 kaverusta, kaikki otti oman huoneen 

Hotellin aulan vessassa näin hieno käsienpesuallas 

Lauantaina käveltiin 5 tuntia

Sen jälkeen piti käydä porealtaassa ja laitoin kasvonaamion kasvoihin 



8 kommentarer:

Satu sa...

Kylläpäs Norrköping vaikuttaakin kivalta paikalta! Siellä Ruotsissa olisi kyllä niin paljon nähtävää, mutta miten mä en uskalla tulla sinne. 🫣 Varmaan siksi, kun siellä saattaisi joutua puhumaan ruotsia. 🤭

stansta sa...

Siitä koskikuvasta tuli Tampere mieleen. 😏 Kauniilta näytti kaikki! Tunnustan, etten ole koskaan käynyt porealtaassa tai paljussa, heh. Ei vaan ole tullut tilannetta kohdalle.
Aurinkoa päiviisi!

ulrika50v sa...

Pelkästään Tukholmassa on paljon nähtävää😁 englannin kielellä pärjää hyvin. Tervetuloa vaan 🩵

ulrika50v sa...

Poreallas on kyllä rentouttava, oli sielä saunakin mutta poreallas riitti tällä kertaa 😄💚

Rita A sa...

Samaa ajattelin kuin Stansta, tuli mieleen lapsuuden kaupunkini Tampere 💚 Silitysrauta-talo on verraton !

ulrika50v sa...

Ahaa, mä voin nyt sitt sanoa että Norrköping on suomen Tampere 💜

Jael sa...

En ole koskaan ollut Norrköpingissä,men det ser faktiskt trevligt ut där.
Ihana luksushetki sinulla porealtaassa.

Repolainen sa...

Ruotsin läpiajoista ja pysähtymisistä on niin pitkä aika, etten enää muista missä kaikissa Köpingeissä on tullut stopattua... asuntoauto aikoinamme siellä tuli ajeltua ahkerammin ja jossain Köpingissä oli pojalla jalkkisturnauskin...

Samaa muuten "pelkään" kuin Satu - ruotsin puhumista, siitä on niin monta liian huvittavaa muistoa kuten vessa, josta palasin puskapissalle, kun eihän siellä ollut kuin Kundien-vessa😅,
ja ei se mukien haku kioskiltakaan pussiviinille ihan putkeen mennyt, kun palasin neljän pehmiksen kanssa...

Porekylvystä onkin sitten noustu niin hehkeänä että...
Ihanaa kun jaksat panostaa itsesi huoltamiseen kasvoista lähtien - mulla olisi kyllä parantamisen varaa kovasti... juuri luin meikki postauksesi ja omat tapani on olemattomat - lue LAISKAT!!