Visar inlägg med etikett Belgien. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Belgien. Visa alla inlägg

tisdag 14 oktober 2025

Brysseli , viimenen osa 6


Pari kuvaa vielä metroliikenteestä.
Todella erkonomiset tuolit 🤘



Nämä rullaportaan oli "hauska" näky, Siitä vaan keskeltä katua portaat alas metroasemalle. Itse metroaseman pääsisään/uloskäynti vähä kauempana 


Katukuva keskustassa 


Täälä oli ostoskeskus ,galleria . Ei käyty. 
Aika ei riittäny käydä joka paikas . 


En ole ennen nähnyt näin suurta valikoimaa juustokaupassa .Kauppa ja juustot jatkui vielä oikeelle päin .

Asterix tulee täältä

ja Tintin 


Kaikissa suklaakaupoissa joita oli joka nurkan takana vieri vieressä  oli suurinpiirtein sama tarjonta , tosi tylsää. Mä luulin ett ois ollu suuri valikoima erilaisia ja makusia suklaajuttuja.. Kuvittelin ostavani paljon erilaisia Belgian suklaata. Mutta lopputulos oli yksi aski tuliaisiksi .MIKÄ PETTYMYS 😅


☂️
Tän nyt arvaa kaikki mikä on , vai onko joku joka ei tiedä ? 

Olut tarjonta ja pienenpi jäätelötarjonta 

Katukuva 

fredag 10 oktober 2025

Atomium, Brysseli . Osa 5


Täälä piti tietysti käydä 


Näettekö ulkoportaat ylös. Siinä kävelessä paikalle sanoin serkulle ett jos noi portaat on ainoat sisäänpääsyt niin en tule, mulla korkeenpaikan kammo. Serkku olis menny mutta hissillä päästiin 😅


Serkku laitto rahaa mutta kiikari ei toiminut , hyvä tapa saada turisteilta rahaa 😮


Ylhäältä näkyi euroopan minimaailma, jossa ei käyty. Tunnistin paikkoja täältä ylhäältä käsin ......




Juotiin kahvit paikan ravintolassa .
Sanoin tarjoilijalle : lasku erikseen kun emme ole pari . Hän vastas : mä voin olla sun pari , menin ihan vaikeeksi enkä tienny miten päin oisin noussu pöydästä 🥴



😎
Brysselin upeita  patsaita


Aamiaisella oli pissaava poika mukana 

tälläsiä minijuustoja sai aamiaisella 


🩷
Käytiin kirkon sisällä. Sytytettiin kynttilä edesmenneille .
Ois maksanu 1€ , mutta ei ollu kolikoita niin varastettiin kynttilät , tiedetään ett meidän rakkaat edesmenneet nauroivat vain meille paitsi meidän Iida- mummo käänty varmaan haudassa ! 

Niinku näkyy mun kassista ett käytiin Primemarketissa, sielä on kyllä  halpaa ! 


måndag 6 oktober 2025

Brysselissä jazzbaarissa , osa 4


Käytiin kuuntelees jazz- musiikkia 
Oltiin ekat paikalla, että varmasti päästiin sisälle.  .......paikka täyttyi  ennen kun alkoivat soittaan 


😂
Tää taulu seinällä niin ihana, näkee oikeen kun kaverit nauraa sydämmen pohjasta. 


Sisäänpääsy vähä alle 20€ 


Olin tilaamassa baaritiskillä juomat meile ja sanoin vaan juomien nimen niin ukko mun vieressä kysyi : oletko suomalainen? 
Mä heti sanoin : arvasit ett olen suomalainen pelkästään kun sanoin juomien nimen ?! Nyt pahoitin kyllä mieleni 🤣🤣 hän sanoi joo. Paitsi luulen kyllä ett hän kuuli kun puhuimme pöydässä suomea 😅
Tämä ukko kertoi että on euroopan parlamentissä ollut töissä 14 vuotta. 


tarjoilija ,nuori poika puhui hyvää suomea, syntynyt Brysselissä mutta  Isä suomalainen . ....


🕳
Metroasemat ja metroliikenne 


Retron ruskeita 

Leveet laiturit, joita ei joka maan metroissa ole.

Sininen metroasema merkki 





Yksittäiset odotuspenkit, leveitä penkkejä ei ole ettei kodittomat ym  nuku asemilla 


Hyvin asemalla lajitellaan roskat , Tätä lajitteluhommaa ei ihme kyllä ole Tukholman metroasemilla 🤔






onsdag 1 oktober 2025

Pissaava poika, Brysselissä ,osa 3



🗣
Sielä se seisoo, vaatteet päällä .

 Nyt patsas  oli tavallaan ihan piilossa .,kun sillä vaatteet ja liian iso  lippis ...



Tässä turistit kuvailivat pissaavaa poikaa 


Itse luulin että patsas olisi ollut isonpi 


🗣
Tämä ravintolan pyörät seinillä vaikutti mielenkiintoiselta paikalta, mentiin sisään 

tuoppi erikoinen 


Paikka sisältä : 




Rumpu roikkuu pään takana .....



Näkyvyys kahvitellessa 

🗣
Ilallinen täälä 

Belgialaista olutta 


Tuola ylhäällä ois voinu kans istua 



Oli kuuma päivä, ja kauhee jano . Tilasin vettä .....😛 toi "vesidrinkki" maksoi 10€ ,sitt tilasin vielä pullon vettä . Seuraavana päivänä otin vesipullon laukkuun ettei tule taas tällästä veden " puutetta" 


Serkku tilas cappuccinon, mutta kuka juo kerman kans? Joten kermat pois .