söndag 27 augusti 2023

Vaasa osa 4


Vaasan vankila, toi punanen tiilitalo yläkuvassa 

💬 muistan lapsena kun tämä patsas tuli Vaasaan, kaikki puhui asiasta . 
Toinen asia joka jääny mieleen josta kaikki puhui kun olin lapsi: lapuan patruunatehtaan räjähdys .


Kerrostalojen rappuset ,jotka ihan erilaisia mitä meilä , tulee aina lapsuus mieleen näistä 😊


Viime vuonna käytiin Vaasan pääkirjastossa. Tällä kertaa käytiin Palosaaren kirjastossa . Enpä ole ennen käyny näin ahtaassa kirjastossa .....

Rappuset kirjastoon , tämä rakennus on ollu joskus kauan kauan kauan sitte palolaitos 



Kaveri laitto viestin,  kysyi : miten Suomessa menee? Lähetin tämän kuvan hänelle: hyvin menee, kaupassa ostaas wc-paperia🤣


Mun isä oli meidän kuskina 😍täälä taas mentiin ....




Lentokoneessa ovi auki  .....piti tietysti heti kuvata☺️☺️

Pieni kone , laukkujen "kaapitkin " tosi alhaalla ....Työkaveri uudelleen koulutti itsensä lentoemännäksi .Hän on sen verran lyhyt ett sai vain töitä näistä Finnairin pienistä koneista . Hän on ruotsalainen ja kertoi mulle kaikista suomen kaupungeista missä nukkunu hotelleissa lentojen välissä. Yllätys ,yllätys pari vuotta lentoemäntänä hän lopetti ja tuli takaisin hammashoitajan ammattiin . 


🗨nämä oli sitte viimeiset kuvat Vaasasta tänä kesänä 


 🗨Isän piha ......

6 kommentarer:

Timo Kyttä sa...

Mä olin Lapuan räjähdyksen kohdalla 11v, mutta selvästi ihan omis mailmoissani, kun en muista siitä mitään. Palosaaren kirjasto oli lakkautuslistalla säästöjen takia jo useampi vuosi sitten, jatkamisen puolesta kerättiin adressia ja siä se edelleen siis on! 👍🏻😊 Olin Vaasaan tulles -84-85 siä aina välillä tuuraamas lukusalin hoitajaa ja hommas oli jotain kellariskin käyntiä, joten tuttu paikka.

ulrika50v sa...

Sen verran olen googlannu Lapuan patruunatehtaan räjähdyksestä että taitaa olla museo tehtaasta Lapualla, pitäis mennä käymään . Hyvä ett kirjasto jäi😊, vanhuksilla ja muilaki pitkä matka pääkirjastoon . Kellariski sana mun piti googlata, onko se niinku haamuriski? jännää, kerro lisää 👻

Timo Kyttä sa...

Enemmänkin vain vähän vauhdilla kirjoittamista... 😄 Olis pitänyt kirjoittaa 'kellarissakin'.

ulrika50v sa...

🤣🤣🤣🤣🤣😂😂🤣

Satu sa...

Olipa taas ihana Ulrikamainen hauska postaus! Kiva nähdä Vaasaa ei-niin-turistivinkkelistä. Niin kuin nuo portaatkin ja vessapaperin osto. :-D

Kivaa viikon jatkoa! Pus!

ulrika50v sa...

Satu: KIITOS❤️ varmaan kaveri odotti jotain kuvaa Vaasasta kun ei ole sielä käyny mutta sai vessapaperikuvan ....