torsdag 14 maj 2020

Ruanlaitto ei ole " lempparijuttu"


Ruan laitto ei kuulu mun "kiinnostus kohteeseen", siksi kun en osaa, mun lapsuuden kodissa ei ollut minkäänlaista ruokakulttuuria.... Ja jotain sitä aina perii lapsuudesta..... pahalla tai hyvällä. 


Mutta kun tekemiset loppuu näin korona-aikoihin niin ruan laittoonkin vois laittaa tätä aikaa jota nyt on, vai?! 🤔

Teki mieli kasvisruokaa.... 

Kokosöljy on hyvä öljy tulehdusta vastaan 

Mikä on teidän suosikki ruoka laittaa? 


Kun kaikki vihannekset paistettu pehmeiksi niin uuniin
 

Valmis..... 

Tosi hyvää, en ole tätä ennen laittanu, kestää aivan liian kauan, mutta kyllä laitan toistekkin, sitte kun huvittaa olla keittiössä kauan 😂Tohon valmiiseen soppaan/pataan voi vielä paistaa mukaan haloumi juustoa, jota nyt ei ollut kotona. 


Tästä annoksesta tykkään, menee nopeasti laittaa 🙊, leipä on grahamjauhosta  ... ostettu..... ja punajuuri salaatti ostettu..... 


Näitä olen laittanu, vaikka paistamiseen menee aivan liikaa aikaa.... 🙈🙉🙊
Päällä soijajugurttia ja pakastevadelmia 

Ei maitoa eikä vehnä jauhoa, vaan soijamaitoa, kaurajauhoa ja kokoshiutaleita, sopii paremmin mun ruokavalioon (tulehdusta estävä) 

4 kommentarer:

Satu sa...

Mun lemppariruokaa on sellainen, jonka laittaa joku muu. :-D Eli minäkään en tykkää ruuanlaitosta (nykyään) yhtään, ja laitan sitä vaan siksi, kun en viitsi syödä eineksia ja kun on pakko. Onneksi ukkeli on ruvennut laittamaan ruokaa silloin tällöin, mutta siitäkään ei ole paljon iloa, kun mun pitää kumminkin pilkkoa ainekset (käy kuulemma multa nopeammin), ja siivota jäljet. ;-D

Ruokasi näyttivät oikein hyviltä, erityisesti nuo punajuuri-hodaritsydeemit. :-)

ulrika50v sa...

Sitte kun tytär muuttaa pois kotoa niin ihmettelen vaan että miten motivoin itseäni laittaan kotona ruokaa🙊🙈🙉, en varmaan mitenkään 😂😂
Kivaa viikonloppua sulle Satu <3

Jael sa...

Mums, ser gott ut.Täällä kun oli pitkä ulkonaliikkumiskielto,niin monet sellaiset jotka eivät normaalisti kokkaa, aloittivatkin tekemään ruokaa, ja jotkut jopa jäivät koukkuun. Minä taas tykkään tehdä ruokaa, mutta enemmän talvella, kesällä niin kuuma kun mulla ei ilmastointia, ja ei ole kiva hikisenä tehdä ruokaa.Ha en fin veckoslut Ulrika.

ulrika50v sa...

Katonkin aina välillä sitä sun ruoka- blogia, olet tosi taitava kokkaamaan! Silloin kauan sitten kun olin Israelissa vuoden, tutustuin suomalaiseen naiseen joka asui sielä, Jerusalemissa. Hän leipoi ja myi korvapuusteja yhteen kahvilaan jossa suomalaiset turistit kävi. 😁
Trevlig helg Joel <3