tisdag 5 december 2023

Rippijuhla -80 luvulla


Käsityöt muistiin tänne mun päiväkirjaan. 
Olen kutonu pipoja, innostuin kyllä sen verran että lisää tulee. Aikaa vaan on niin vähä etten kerkee kutoa kaikkea mitä haluaisin .


Tämä on paras käsityökirja 😊

Selvät ohjeet ....

Löysin vanhan kuvan . Mun rippijuhlista . Tumma mies mun isä ( 100% suomalainen, eikä mustalainen  ) . Mun isä oli YH 3 lapselle ,ei ollut helppoa . 
Olen nykyään vanhenpi kun mun isä kuvassa 😊
Kuvassa myös serkkujen  isät ja siskon poikakaveri . 
Sisällä poltettiin siihen aikaan 😆
Miehet istui keittiössä ja naiset olohuoneessa. 
Molemmat serkkujen isät kuolleet syöpään, molemmat polttivat koko ikänsä. RIP 

5 kommentarer:

Satu sa...

Vanhat kuvat ovat ihania! Onko isäsi siis tuo toinen oikealta? Uteliaan ihmisen kun pitää tietää tarkkaan. :-D

Onpas ihanan näköinen käsityökirja! Mulla on ollut joskus samantyylinen kirja lainassa kirjastossa. Hittolainen, kun en nyt muista sen nimeä. Se oli suomenkielinen - ruotsi on liian pelottava kieli mulle :-D.

Kivaa joulukuun alkua! <3

Rita A sa...

Neuleet ovat nyt tosi ihania kun on talvi ja kylmää. Kivoja värejä 💕 Olen elvytellyt vanhoja käsityötaitojani neulomalla yhtä helppoa juttua, mutta eilen huomasin että en enää muista miten työ päätellään. Katsoin netistä videon 😀

Mukava muistojen kuva. 🌷

ulrika50v sa...

Satu: sä olet siis niin hauska 🤣joo, toinen oikealta on mun isä ,hän hymyilee mulle kun otin kuvan. Ruotsi on todella pelottava kieli, olen samaa mieltä 🤣🤣
Ihanaa joulukuuta ❤️

Rita; netistä on siis tosi hyvä katsoa ohjeet !
Ihanaa joulukuuta 🩵

stansta sa...

Oi, joku osaa kutoa pipoja! Arvostan! Olen toki koittanut kutoa muutaman, mutta niiden kanssa tulee aina joku ongelma. Liian iso/pieni tai matala. Ehkä joskus vielä kokeilen, siis ehkä. Kirja näyttää mielenkiintoiselta! Ihana vanha kuva!
Mukavaa jouluista viikkoa! Palataan "juttuihin" 15. päivän jälkeen...

ulrika50v sa...

Stansta: ekan pipon noista jouduin purkamaan ja tein uudestaan, liian iso mutta nyt kolmen jälkeen tiedän koon. 😊
Hauskaa viikonloppua! 😊