måndag 20 november 2023

Pikkujoulu


Pikkujoulu mun luona kavereiden kanssa +tytär .
Laitoin jo sähkökynttilät ikkunaan, ei se niin nuukaa ole milloon laitan 😊


Ostin 4 kpl tälläsiä erilaisia  joulumukeja ...



Kaveri rakastaa munkkeja, ostin oikeen kunnolla ,monta....

Olin kyseisen  kaverin kanssa Puolassa , meidän hotellihuoneessa oli hirveesti munkkeja kun hän pysähtyi joka munkkikioskille ja osti niitä. Hän on ollut mun kanssa kaksi kertaa Helsingissä. Ekalla kerralla en tiennyt ett hän tykkää munkeista. Istuttiin torille ja sanoin ett maista noita sikamunkkeja  ne on tyypillisiä suomalaista. Sen jälkeen hän on maininnut monta kertaa miten hyviä suomalaiset munkit on 🤤🤤🤤



Secret santa lahjat . Minä sain tossut .

Pelattiin pelejä ....

Mulla on muuten nappikynttilälyhtyjä. Näin yhden pari vuotta sitten kirppiksellä , sen jälkeen olen metsästäny niitä , löytäny valkosen, sinisen ja vihreen.😊 ei ole helppo löytää täältä ....



7 kommentarer:

stansta sa...

Teillä on ollut kivat kekkerit. Minullakin pitäisi olla kaksi joulumukia "jossain"... Mukavaa alkanutta viikkoa!

ulrika50v sa...

Kiitos! Naurettiin ainakin paljon kun yks sun toinen fuskasi sanapelissä 🤣

Satu sa...

Kivan kuuloiset pikkujoulut! Katsoin tuota pöydällä olevaa tossua ensin, että siinä on sikamunkki. :-D

ulrika50v sa...

Satu: sikamunkkeja ei löydy täältä 🤣🤣 saatiin tyytyä ruotsalaisiin munkkeihin😬

Rita A sa...

Nättiä ja tunnelmallista pikkujoulukattausta ja koristelua 🎄🍷
Nappikynttilänjalat niin mun mieleen, hauska nähdä muita värejä kun itsellä on vain punainen. Vihreän ottaisin mielelläni sen kaveriksi jos niitä vielä olisi.

Sikamunkkeja? OLen kuullut vain munkkipossuista 😀🐷

Tossut on mainio lahja ❤️

ulrika50v sa...

Rita: Kiitos ! Nappikynttiläjalat on hienoja , mä halun punaisen 😊 Mä kyllä tykkäsin että sikamunkki ei oikeen kuulostanu oikeelta mutta moni muukin suomalainen sana ei aina kuullosta oikeelta,näin ruotsinsuomalaisena , niin en asiaa sen enempää ajatellu , mutta tosiaan ,sehän on munkkipossu 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Anna mun kaikki kestää 😊

Timo Kyttä sa...

Tuo Toffifee on kyllä karkkien maailmanlistan top3 listalla. 👍🏻 Äitee sitä aina ostaa mulle ja pitää oikein pidätellä itteään, että laatikko kestäis edes muutaman päivän.

Pikkujoulu onkin hauska sana. Mulle se on ollut vain töiden tms porukan joulujuhla, mutta Katarinan vasta kuulin käyttävän sitä ekasta adventtiviikonlopusta. Tuo taitaa kai olla ruotsinkielisellä puolella käytössä kun en muista sitä ennen tuohon käytetyn. Näin sitä oppii uutta vielä vanhanakin. 😊