söndag 29 oktober 2023

Umpisuoli puhkes đŸ€ąđŸ€•


Tuli kĂ€ytyĂ€ sairaalassa vuodepotilaana. đŸ„” Umpisuoli puhkes viikko sitten perjantaina . Oli kyllĂ€ kamala kokemus kaikin puolin .




Kellosta nÀkyy ettÀ yöllÀ lÀhdin taksilla sairaalaan sen jÀlkeen kun olin soittanu ettÀ mulla umpisuolen tulehdus .
No, sairaalassa tullessa kysyivĂ€t ettĂ€ miksi luulen niin ja selitin johon sanoivat ettĂ€ taidat olla oikeassa . Ja ottivat mutt heti sisĂ€lle . Ei tĂ€ssĂ€ tapauksessa tarvinnu odottaa odotushuoneessa 9 tuntia . Joka on se keskikertainen odotusaika. 

                 đŸ—šđŸ—š

TÀÀlÀ makaan ja odotan osastolle pÀÀsyÀ.
🗹🗹

TÀtÀ ennen olin huoneessa missÀ sairaanhoitaja otti kokeita ym . Kun hÀn oli valmis niin sanoi ettÀ mene odotushuoneeseen kunnes joku hakee sutt . KUVASSA : Tonne missÀ noi tuolit on. Sanoin etten voi istua ,onko sielÀ sÀnkyÀ ? Johon hÀn vastasi : ei ole sÀnkyÀ mutta voit maata tuolien pÀÀllÀ ! Olin sen verran huonossa kunnossa etten sanonut mitÀÀn. Kun tulin paikalle niin kÀytÀvÀllÀ 3 sÀnkyÀ ja siihen menin makaamaan ihan uupuneena . MikÀ nÀitÀ ihmisiÀ vaivaa ?!


En ollut syöny enkĂ€ juonu  24 tuntiin ja tĂ€mĂ€ ripustettiin mun sĂ€ngyn ulĂ€puolelle. 😅 mĂ€ vaan : joo, ei haittaa ei ole nĂ€lkĂ€ đŸ€­ olin ihan heikkona ruan ja veden puutteesta .


Aamulla kl 9.00 leikkaukseen . TÀÀ oli se pahin :  samalla kun mua rullattiin leikkaus-saliin niin umpisuoli puhkes ! Ja sairaanhoitaja sanoi : saitko noin kipeetĂ€ kun sua rupes jĂ€nnittÀÀn ! 🙄🙄 Johon mĂ€ vastasin : vie nyt vaan nopeesti sinne leikkaus-saliin ja nukuttakaa mahdollisimman pian , en kestĂ€ tĂ€tĂ€ sĂ€rkyĂ€. 


Koska umpisuoli puhkes, sain paljon morfiinia nukutuksessa , kun herĂ€sin niin silmĂ€t pyöri pÀÀssĂ€ enkĂ€  saanu kohdistettuu katsetta ,siihen meni 10min . LĂ€hinĂ€kö oli poissa noin 4 tuntia ! 


Vierailuajat oli todella hyvĂ€t kl 10.00 -19.00 ja molemmat lapset tietysti kĂ€vivĂ€t 
đŸ©ș

Olin niin lÀÀkkeissĂ€ ettĂ€ sanoin tyttĂ€relle: tÀÀlĂ€ sairaalassa on tosi  kivaa  ja kato : mulla hotellinĂ€köala . KyllĂ€ kun pÀÀ selvisi niin halusin heti kotiin ,niin kivaa sielĂ€ kyllĂ€ ei ollut😆

Ei yöllÀ nukuttanu . 3 yötÀ olin sairaalassa .

YöllĂ€ kun menin osastolle sain morfiiniĂ€ ja sitt suihkuun pesemÀÀn hiukset ja kroppa erikoissaippualla. Morfiinin olin saanu 5min sitte joten olin vielĂ€kin ihan uupunut. Suihkussa tĂ€risin horkassa ja hoin vaan itselleni : Ă€lĂ€ pyörry , pese kunnolla ett bakteerit kuolee, Ă€lĂ€ pyörry , pese kunnolla . Pesin sitte varmaan pÀÀstĂ€ varpaisiin 3 kertaa kun unohdin mitĂ€ olin jo pessy .ja en pyörtyny. Mutta kaikki putelot ja pullot tippui hyllyiltĂ€ lattialle  😁 niitĂ€ sielĂ€ sitte vielĂ€ nostelin takasin hyllyille ennen kun pÀÀsin nukkuun ja lÀÀke rupes vaikuttaan. 


Ekaks ajattelin etten kirjota tĂ€stĂ€ mitÀÀn tĂ€nne kun rasittavista asioista ei jaksa kirjotella . Mutta nyt olen sen verran terve ettĂ€ rasittavuus rupee hĂ€ilymÀÀn kokemuksesta. 



NĂ€ettekö kaapin oikealla puolella. Mun puolella  samanlainen . Mun piti ottaa sieltĂ€ jotain ,yritin aukasta kaapin tosta valkosesta kaapinseinĂ€stĂ€ johon tytĂ€r rupes nauraan : ei se ovi siinĂ€ ole. đŸ€Ł toi "erehdys" meni kans lÀÀkkeen piikkiin ....














7 kommentarer:

Satu sa...

Voi hyvÀnen aika, miten kaamea kokemus! Kaikkea sitÀ pitÀÀ sattua, kun umpisuoli puhkesikin vielÀ. Ei voi muuta sanoa kuin ettÀ onneksi se on nyt takanapÀin ja olet jo tervehtymÀÀn pÀin. <3 Pus ja hali! <3

Rita A sa...

Kamalat kokemukset ja koettelemukset!
Onneksi selvisit hengissĂ€ 🧡 rakas blogikaveri đŸ„°

stansta sa...

Hui kamala! Onneksi "loppu hyvin - kaikki hyvin". Ihan hyvĂ€, ettĂ€ kirjoitit ja kerroit! ♥ Paranemisia!

tintti sa...

Hui, mikÀ koettelemus! Toipumista sinulle!

ulrika50v sa...

Satu : joo, onneksi on ohi ! Ja vielÀ hengissÀ !
❤️❤️

Rita : Ă€lĂ€ muuta sano : onneksi olen hengissĂ€ ! 💜💜

Stansta : Nyt olen jo tosi palautunut ja voin hyvin ! 💚💚

Tintti : hyvin olen palautunut ja niinkun aina kun ollut kipee niin arvostaa terveyttÀÀn tosi paljon 🧡🧡

Timo KyttÀ sa...

Huh huh! 😬 Onneksi 🍀 oot vielĂ€ tÀÀllĂ€ kirjoittamassa asiasta, 50% menettĂ€minen mun blogin kommentoijista olis kamala asia. Tuota puhkeamista on aina varoiteltu, mutten oo ennen kuullut ettĂ€ kenellĂ€kÀÀn olis mennyt siihen asti. Mulla oli joskus jotain 7-vuotiaana kans tulehdus umpilisĂ€kkeessĂ€ ja aamulla vietiin sairaalaan, jossa leikkasivat sen pois. Ei tainnut onneksi ehtiĂ€ puhjeta.

ulrika50v sa...

Timo: đŸ€ŁđŸ€Ł50% blogin kommentoijista menettĂ€min, hauskasti sanottu , ratkesin nauruun, Kiitos ! Umpisuolitulehdus yleistĂ€ lapsilla, nuorilla aikuisilla ja vanhuksilla ja sitte mulla đŸ«ą