fredag 29 september 2023

Helsingissä


Risteilyllä . 
Kaverin  tytär on kaveri mun tyttären kanssa , lähdimme kaikki neljä risteilylle 



Meidän illallinen 

Mun lihapullat 🤤🤤🤤

Helsingissä satoi kaatamalla koko päivän 🥶🥶 ei oikeen edes sateenvarjot suojannu, mun laukku ihan märkä ja sisältö myös. Sehän sitt esti meidän menemistä kokonaan koko päivän .



Tällänen kapistus oli torilla, minähän heti rupesin tutkimaan mikä se on. Merestä nostettu ......ollu sielä ilmeisesti kauan.....


Pakollinen turistikuva , kaveri halus tänne, ja niin sitä mentiin sateesta huolimatta.😆


Mä olen kuvaaja, en oikeen tykkää olla kuvissa mukana . Aina kun nään itseni kuvassa : apua! Olenko mä ton  näkönen ,siis mä en kestä ! 🤭🫢🤣



Näitä liikennevaloja jotka on tuola ylhäällä ei ole täälä meilä 

En ole kyllä nähny Vaasassakaan ...


Kaveri halus Marimekko liikkeeseen, 

Nää laukut on kyllä hienoja mutta en maksa laukuista niiden hintoja ...



Kivan värisiä 


Myyjällä hienot Marimekon vaatteet, noita housuja voisin pitää mutta en maksa housuista niiden hintaa...


Mentiin tänne syömään, tätä paikkaa ei ole Tukholmassa 

En muistanu ottaa kuvaa ruista 

Tosi hyvä kun pysty ostaan pieniä annoksia myös , tää ois mun suosikki paikka jos ois täälä ....


Muumi keinuu laivallakin 


Näkymä aamiaisella 


Taxfreen ostoskärryt niin iloisen värisiä



Saavuttiin takas Tukholmaan


Kaknästornet,  
sama kuva mutta kahdesta eri kulmasta 



Kaknästornet on suurtukholman alueen korkein paikka. Suljettu yleisöltä vuonna 2018 , nousevan terroriuhkauksien takia .Onneksi kerkesin käydä sielä mutta siitä on kyllä vuosia , sielä oli kiva ravintola. 







5 kommentarer:

Rita A sa...

Harmi että teille osui sadepäivä mutta kivaa on näyttänyt silti olevan. Tänään täällä on kesäisen lämmin aurinkoinen sää. 🌻

Kuva jossa on jättiläislihapulla, hah hah, tosi hyvä 🤎

Samoilla linjoilla kanssasi; en halua maksaa hirveitä hintoja.

stansta sa...

Samaa sanon kuin Rita - harmi, että teille sattui sadepäivä. Mukavaa taisi silti olla. Minäkään en ostaisi mitään Marimekolta, kun en suostu maksamaan brändistä. En ole käynyt Taci Bell'issä. Kuu vaihtuu pian...

Katriina sa...

Marimekko ei ole minun vaatteeni. Yhden t-paidan sain lahjaksi ja siinäkin on se vika, että rinnan päällä lukee "marimekko". En ole mikään kävelevä mainostaulu. On se kylläkin kestänyt jo yli 30 vuotta kesäisin kotikäytössä.

Satu sa...

No voihan kökkö, että sattui kurja ilma Suomi-päivälle. :-(

En tiennytkään, että Kaknästornet on suljettu. Mäkin olen käynyt siellä joskus tosi kauan sitten...

Mä olen käynyt kerran Taco Bellissä, enkä oikein tykännyt. En kyllä yhtään muista, mitä vikaa ruoassa (muka) oli. :-D

Kivaa viikonloppua! <3

ulrika50v sa...

Rita: piti kattoo lihapulla kuva uudestaan, joo tosi hauska kuva 🤣🤎

Stansta: kivaa oli sateesta huolimatta , varsinki tyttäreilä, olivat ylhäällä puoli yötä , me "vanhukset" oltiin nukkumassa hyvissä ajoissa 🤣🩵

Katriina: niin , kalliit vaatteet kyllä kestää kauan mutta Marimekko on kalliinpi kun moni muu merkkivaate. 🧡


Satu : Kökkö sanoin minäkin säälle 🤢
Kiire tuli siitä huolimatta , oli pakko ottaa taksi takasin laivaan 😊💛