onsdag 28 augusti 2024

Parveketomaatit


Parveketomaatit


Hyvin kasvaa tomaatit parvekkeella vaikka aurinko paistaa vain noin 2 tuntia päivässä. 

🗨
Tämä kukka on "vaikea" tapaus. 
Joka vuosi ei kuki . Tänä kesänä tuli 4 nuppua, kaksi pudotti ennenku aukesivat. Kaksi kukkaa kukki. 


Tietääkö joku miksi pudottaa nuput ennenku aukeavat? 



Lauantaina oli katumarkkinat keskustassa. 




💭
Aamulla meikkasin keittiön pöydällä , hieno kuu näkyi ikkunasta 😃



🗨kävelin loppiksen ohi , menin sisään ...

Hieno väri, ei ole tilaa kotona, paikkaa mihin laittaa muuten oisin ostanu 

Iittalaa löyty. Ei käy niin usein vieraita että tarvis jälkiruokakulhot. 


Tämäkin olis hieno mutta mutta....




Ihana laukku , remmi vaan liian lyhyt, mun pitää kantaa laukkua olkapäillä ei kädessä 


🥸
Kerran olen värjänny hiukset mustiksi. 15 vuotta sitten . En tykänny, jäi siihen kertaan ....


Mikä on ollut sun hiusten väri mitä ett ole toistanu ? 


12 kommentarer:

tintti sa...

Yksi syy nuppujen putoamiseen voi olla liika kastelu. Nuorena yritti yksi kaverini laittaa minulle raitoja tukkaan ja tuloksena oli puoli päätä keltaisena :)

Repolainen sa...

Namskis mitä tomaattisatoa ja kestivät Vaasan loman(kin) elossa!! Oliko sulla tomaatinhoitaja "palkattuna?

Hih - minä olen myös kerran KEVÄÄLLÄ värjäänyt hiukseni jollain mahnogilla... Oli virpa-aika ja vein tyttöjämme virpomaan ystävätärtäni... joka totesi, että ei olisi mun tarvinnut mun noidaksi "maskeerata" itteäni... en ole toista kertaa yrittänyt olla TUMMA!

Satu sa...

Oikein maistan jo tomaatit suussani. :-)

Mulla on sama, että laukkua pitää saada kantaa olkapäällä, ei kädessä. Kädessä kantaessa tulee jotenkin tätimäinen olo. :-D

Rita A sa...

Hieno tomaattisato! 🍅🍅🍅

Minulla oli jonkin aikaa hennalla punaiseksi värjätty upea tukka, mutta loppujen lopuksi päätin palata blondiksi koska se tuntuu omalta.

stansta sa...

Olen vain vaalentanut hiuksia ja joskus laitattanut raitoja. Radikaalempeja värejä en ole kokeillut.

ulrika50v sa...

Taidat olla oikeassa, kastelen tosi paljon ! Nyt sitt vaan vähemmän vettä kukalle. Nuorena sitä "uskalsi" kokeila värejä hiuksiin, mulla usein punaset 🤣

ulrika50v sa...

Tomaatit selvis Vaasanloman . Täälä oli satanu ja tytär lähti aikasemmin kotiin Vaasasta . Sitt mulla oli itsekasteltava härveli niissä joka nyt kumminkaan e
i oikeen toiminu ......olin kyllä varautunut ett siihen meni mun tomaatit 🥹
On se kumminki hyvä ett olet kokeilu tummia hiuksia niin ei tarvi miettiä ett sopisko ne 😆

ulrika50v sa...

Tomaatit on tosi makeita ja hyviä !!!
Joo, tätimäinen olo jos laukku kädessä , miten sitä edes laittaa oven lukkoon jos toinen käsi varattu tai heittää roskat 🙄😯

ulrika50v sa...

Kiitos !
Minäkin olen käyttäny hennaa, nuorena tykkäsin punaisista hiuksista.

ulrika50v sa...

Niinhän se on että vaaleat hiukset kun on niin ei kyllä muu väri sovi ja vaaleista hiuksista pitää olla ylpeä !

wilumiina sa...

Olisko sun kiinanaruusussa vihannespunkkia? Pieniä valkoisia pisteitä aluksi lehdessä ja lehden alapuolella punkkeja.
Myös lannoitus vaikuttaa talvella niukasti lannoitetta, kesää kohden joka viikko. ja kun kinta päällä niin runsaammin.

ulrika50v sa...

Kiitos kommentista ! 😃 elukoita ei ole mutta ilmeisesti lannoittanu liikaa talvella 🫢