måndag 9 oktober 2023

Akvarellikurssi


Olin 2 päivän (6tuntia x 2 ) viikonlopun kurssilla ,  akvarellimaalaus 



Tämä oli kurssi missä kaikki vasta-alkajia.
Mun piti tukehduttaa mun nauru monet kertaan kun katselin omia ja muitten maalauksia .
Vasen mun 🤣 ja oikea vieruskaverin . Sai käyttää vain yhtä väriä. 
Kysyin vieruskaverilta: pitäiskö sun laittaa ripset sun naiselle? Ei se tykänny ett tarvi. 


Vasen mun ja oikea vieruskaverin


Ei tämä akvarelliväri ole mun väri , varmaan akryllväri sopis mulle paremmin



.....tulipahan kokeiltua, voihan sitä maalata vaikkei oikeen osaa mutta tämä ei ole mun juttu, ei iskeny kipinä jatkamaan ......nyt tiedän....ei tarvi haaveila maalaamisesta 😊


Sitte maalattiin karkkeja 

Mun kukkaruukku, varjot oli tärkeitä 😊

Muitten työ 

Näettekö, maalasin Marimekko kukan 😆



Tässä työssä käytettiin suolaa niin toi tausta sai muotonsa 


Viimeisen tunnin maalasin ilmapalloja ....










9 kommentarer:

tintti sa...

Hienoja töitä, tykkäsin erityisesti tuosta siltamaalauksesta, tulee Venetsia mieleen.

ulrika50v sa...

Kiitos ,olit oikeassa, maalasin sillan Venetsian tyyliin 😊😊 maalasin siihen gondolinin myös, kysyin vieruskaverilta: tiedätkö mikä tää on ? Ei tienny, ymmärsin kyllä miksi 🤣 pyyhin sen pois. Vesiväreilä kun maalaa niin voi pyyhkiä pois jälkeenpäin 😆

stansta sa...

Varmasti kiva harrastus ja ihan hienoja teoksia teit! Minäkin tykkäsin siltamaaluksesta.

ulrika50v sa...

Kiitos, säki tykkäsit sillasta, sain siihen ainakin ne varjot jotka opettaja neuvoi laittamaan 😆

Satu sa...

Tulipahan ainakin kokeiltua ja todettua, että ei ole sinun juttusi, niin ei jää kaivelemaan. :-) Mutta minusta kaikki työt näytti tosi hienoilta! En itse osaisi maalata mitään tuommoista. <3

Rita A sa...

Hieno harrastus, äitini on aina tykännyt maalaamisesta ja onkin melkomoisen taitava. Minulla ei kiinnostusta, vaikka olikin koulussa kymppi kuvaamataidossa.

Kauniita ja hauskoja töitä olette saaneet aikaan, mukava katsella!

ulrika50v sa...

Satu: Kiitos, mua kyllä nauratti hirveesti kaikki piirustukset mutta pidin pokan kun kaikki vakavissa maalaili . Ääneen nauroin kun sanoin ett maalaan kun 5 vuotias , seuraavana päivänä sanoin että nyt näyttää alaluokkalaiselta 🤣🤣

Rita: Kymppi! Sun pitäis ehdottomasti ruveta maalaamaan. Mulla oli kuusi😊

Timo Kyttä sa...

Hyvä testata kaikkea, kun jos jokin asia iskee, niin oli vaivan arvoista. Mä oon surkea kaikes piirtämises, enkä oikein edes tunne vetoa siihen. Eka vaimo on hyvä piirtämään ja meidän tytär peri kyllä taidon ja innostuksen. Poikakin on oikein erikseen harjoitellut, mutten oo nähnyt tuotoksiaan.

ulrika50v sa...

Timo: Mä luulen että piirtämisen taitoa ei voi hyvin oppia, osaamisen taito on jo itsellään . Ihmisiä on vaikeeta piirtää . Mä en saanu piirtämisen- enkä laululahjoja 🤣