fredag 9 september 2022

Ahvenanmaa osa 3


Julkkiskokki Michael Björklundin omista massa ravintolassa, Smakbyn , syötiin Ahvenanmaan pannukakku. 

Tämä oli tehty riisipuuroon, olen syöny ennen mannasuurimoiden kanssa, se oli huomattavasti parempi! Luumusose on toi kastike 



Ravintolan vieressä keramiikkaverstas, sieltä nämä kahvimukit ja maitokannu, samanlaiset kahvikupit voi myös ostaa kyseisestä keramiikkaverstaasta  30€ /kpl 





Tämä on varmaan tosi suosittu ravintola iltaisin 




🗣️ Ahvenanmaalla on 70 poliisia




👩‍🍳👩‍🍳👨‍🍳



Tämä vene joka on nytte Marianhaminan satamassa  on ollut mukana James Bondin filmissä 


Ois ollu kiva kuvata lähenpää mutta bussi ei pysähdy missä vaan 😂😂



Seiskan lehti kertoo : 





Täälä käytiin, käsintehtyjä karkkeja 







Maistiaisia, oli kuin lämmin sokeripala joka suli suussa heti 😬😑🤢


Hienon näköisiä mutta ei mun makuisia 



Ahvenanmaalla on yli 100 järveä. Tämä silta jonka yli ajettiin rakennettiin vuonna 1987, sitä ennen meni lautta yli 

Toi valkoinen talo ois ihan kiva kesämökki 😃


Kaverit joidenka kanssa tehtiin tämä matka. Minä olen ensimmäinen vasemmalta, en kuvan ottaja. 
 Menomatkalla, laivassa. Laiva lähti kl 7 aamulla 










5 kommentarer:

Satu sa...

Kiva postaus taas! <3 Viimeinen ryhmäkuva oli mun suosikki! :-)

Mikähän siinä on, että mä en vain tykkää pannukakusta. Varsinkaan ahvenanmaalainen "paksu" pannukakku ei oikein miellytä. Oon enempi lettuihminen. :-)

ulrika50v sa...

Kiitos <3 kyllä minäkin syön ennemmin lättyjä kun pannukakkuja!
Kivaa viikon alkua huomenna

Rita A sa...

Tein just sunnuntaina (tai siis eilen) pannarin. Olin laiska enkä jaksanut paistaa lettuja. Hyvää siitä kyllä tuli. Ahvenanmaan pannukakusta olen kuullut vain nimen, ei muuta kokemusta.

Mukavaa saada Affenanmaan esittelyä. Kiitos. 🙂🌺🌻

ulrika50v sa...

Riita : kunnon suomalainen pannari on parenpi kun Affenanmaan pannari :)
Kivaa viikon jatkoa!

Timo Kyttä sa...

Kappas, tuossakin oltiin Vaasan lisäksi samoilla huudeilla. Me tultiin Ahvenanmaan Brändön kautta sinne ja yövyttiin tuossa Smakbyn parkkipaikalla kaks yötä. 😊 Katarinan sisko ja miehensä ovat siellä töissä ja K sai fanikuvankin Mikken kanssa, kun siskonsa esitteli heidät. Noi karkit oli kyllä tosiaan lämpöisenä tosi hyviä! Kokeilin kotona laittaa yhtä vähän mikroon ennen syömistä ja kyllähän se hiukan auttoi, mutten uskaltanut kovin paljoa paahtaa.