måndag 5 juni 2023

Drottningholm


Kesän ensimmäinen käynti mun suosikki paikassa Drottningholm

Ekaa kertaa näin .......

puutarhurit töissä 


Olen tehnyt täältä niin monta postausta että mietin mitä voin enää kuvata. No, tota  lamppua en varmaan ole ennen kuvannu 🤣


Täälä poseerataan ja kuvailaan 


Oli paljon turisteja ....

sotilaita kuvailtiin, alakuvassa on 4 henkilöä kuvaamassa sotilaita....


Lounas, mun kalasoppa 


Kaverin vohveli

Lokki söi  jämät

Istuttiin välillä varjos, oli kuuma päivä +23 


Labyrintit

Aloe vera kaktus

Ensimmäisen kerran olin täälä 17vuotiaana, silloon en vielä asunu Tukholmassa














5 kommentarer:

Katriina sa...

Oi ihana Drottiningholm. Hyvää kannattaa odottaa kauan. Kävin ensimmäisen kerran Tukholmassa luokkaretkellä vuonna 1961. Luokanopettajani ylisi Drottningholmia ja sanoi, että siellä kannattaa käydä. Se toteutui 38 vuotta myöhemmin. Vietin ihanan heinäkuun päivän Drottningholmissa. Sillä välillä olin matkustanut Saksan-kodistani Tukholman kautta Turkuun 25 vuotta ja kesäisin viettänyt päivän tai parin Tukholmassa. Tukholma on minun "salarakkaani". Olen niitä vanhoja, jotka lukivat oppikoulussa mielellän ruotsia, enkä osannut edes kuvitella Ruotsia pitemmälle ulkomaille matkustavani. Halusin säilyttää ruotsini kaikki vuosikymmenet ihan huvikseni ja opin lisää matkoillani. Myös viikingit kiinnostavat.Nykyisin katson svt:stä sitä sun tätä.

ulrika50v sa...

Kiva kuulla sun tarina Drottningholmista!
Sielä on niin kiva kävellä ,avaraa ja valoisaa verrattuna Tukholman keskustaan.
Kiva kun kommentoit 😊

Rita A sa...

Uljaat upeat maisemat. Hyvin hoidetut alueet. Hienoa katsoa.

Satu sa...

Hih, hyvinhän sitä kuvattaa löytyi! :-D ja mielenkiintoisia kuvia vielä. <3

Tuolla ei tule puutarhureilla aika pitkäksi... Montakohan puutarhuria tuolla on hommissa.

ulrika50v sa...

Rita : Tosi hyvin hoidettu alue, sielä asuu ruotsin kuningaspariskunta ,varmaan tiedätki....

Satu : joo, ihmettelin itsekki kuvien määrästä 🤭 mä näin 4 kpl mutta varmasti tuhat enemmän 😂🤣